Hoe kom ik aan klanten als coach?

Die vraag stelde ik mezelf ook vaak toen ik begon met mijn praktijk. Ik schreef er na 2 jaar ondernemen dit blog met 5 tips over.

Inmiddels ben ik 5 jaar zelfstandig en niet meer zo met die vraag bezig. Gelukkig krijg ik regelmatig nieuwe aanvragen binnen, van organisaties die graag met mij werken en van mensen die via-via hoorden ‘dat ze bij mij moesten zijn.’ Misschien komt het juist doordat ik niet meer zo met die vraag bezig ben, dat ik mag genieten van een volle praktijk met regelmatig een wachtlijst. Het is zeker niet zo dat ik het maar van het toeval laat afhangen, maar ik ben bewust mijn focus gaan verschuiven van: ‘hoe kom ik aan klanten?’, naar ‘wat zoeken klanten bij mij? en wat krijgen ze bij mij?’ Daar vraag ik actief op door. En voor mezelf focus ik op: hoe kan ik dat wat zij zoeken en wat ik het liefste en beste te bieden heb, nog beter doen? En daar volg ik dan opleidingen in, houd ik intervisie over, en af en toe een supervisie gesprek met een collega.

Ik heb inmiddels ervaren dat het dus een kwestie is van jezelf de helpende vraag stellen: een vraag waar je blij van wordt, zelf iets mee kan en die het gewenste effect heeft.

De Ondersteen

Persoonlijke coaching, teamcoaching en trainingen voor ervaren professionals, managers en duurzame doeners. Meer wat je echt wilt!

De ondersteen is in 2011 opgericht door coach en opleider Manu Busshots en werkt met een vaste kern ervaren andere coachprofessionals.